Õppe aluspõhimõtteks on austus kõikide inimeste ja nende valikute suhtes lähtuvalt inimõiguste ja põhivabaduste konventsioonist (https://www.riigiteataja.ee/akt/13320295).
Süsteemne fenomenoloogia ehk süsteemsed paigutused ehk süsteemsed lahendused on dünaamilist ruumilist kujundit kasutav protsessitöö metoodika. Seda kasutatakse süsteemi hetkeseisu kaardistamiseks või parima võimaliku lahenduse leidmiseks teraapias, supervisioonis, coachingus ja psühholoogilises nõustamises, samas ka pedagoogikas, juriidikas ja mitmetes teistes valdkondades. Süsteemiks võib olla näiteks isik, suhe, suguvõsa, organisatsioon.
Süsteemsel fenomenoloogial põhinevad ideel, et probleemid kanduvad edasi läbi põlvkondade, tekitades stressi siin ja praegu. See idee omakorda põhineb epigeneetikal – teadusel, mis uurib päriliku fenotüübi muutusi, mille käigus ei ole DNA järjestus muutunud. Trauma tulemusena muutub järglaste neurokeemia. Transgeneratiivseid traumasid käsitletakse väga põhjalikult ka pereteraapias, mis on teaduspõhine meetod.
Süsteemse fenomenoloogiameetod pretendeerib põhjuslike seoste väljatoomisele, mitte ravile. Terapeutiline mõju, juhul kui see konstellatsiooniga kaasneb, on lisaväärtus, mida väga paljud kliendid siiski kogevad. Samas ei tohiks konstellöör ravile pretendeerivaid lubadusi jagada.
(http://epkaest.com/süsteemsed fenomenoloogiad-2/ koostanud Karin London 2020)
Süsteemne fenomenoloogia toetub teaduspõhistele meetoditele nagu pereteraapia. Peresüsteemsed fenomenoloogiade fenomenoloogilist sugulust saab jälgida filosoofide Franz Brentano, Edmund Husserli ja Martin Heideggeri lähenemise kaudu. Nende vaatenurk avaldub eksistentsiaalses fenomenoloogias ja haarab selle kaudu tähendust ning tunnetust. Peresüsteemsed fenomenoloogiad saavad oma vormi peresüsteemi psühholoogiast. Selle liikumise mõjutajate hulka kuulub psühhodraama rajaja Jacob Moreno; Iván Böszörményi-Nagy, põlvkondadevahelise süsteemse mõtlemise pioneer; Milton Erickson, lühiteraapia ja hüpnoteraapia teerajaja; Eric Berne, kes mõtles välja elu stsenaariumite kontseptsiooni; ja Virginia Satir, kes töötas välja pereskulptuuri – süsteemsete süsteemsed fenomenoloogiade eelkäija.
Praeguseks kogutud andmed osutavad sellele, et süsteemse fenomenoloogia on tõhus sekkumine, millel on märkimisväärne kasu elanikkonna vaimsele tervisele.
(https://www.researchgate.net/publication/349004492_The_Effectiveness_of_Family_Constellation_Therapy_in_Improving_Mental_Health_A_Systematic_Review)
1.3.1. Õppekava eesmärkideks on koolitada välja professionaalsed süsteemse fenomenolooogia spetsialistid spetsialisti tasemel, kes oskavad läbi viia konstellatsiooniprotsessi nii, et töötavad üksnes süsteemi ja peresüsteemi korra seadustega, ei tee teraapiat ega tööta sügavate traumade ja psüühikahäiretega.
1.3.1.1. Anda oskusi ja teadmisi, kuidas läbi viia konstellatsiooniseanss.
1.3.1.2. Anda teadmisi konstellatsiooniprotsessi interventsioonidest.
1.3.1.3. Arendada teadlikkust ja mõistmist, kuidas traumad ja üleelamised võivad mõjutada konstellatsiooni läbiviimise protsessi ning tulemust.
1.3.1.4. Avardada arusaamist, mis on konstellatsiooni ja teraapia vahe ning kuidas viia konstellatsiooni läbi, vältides seejuures teraapiatasandile minemist
1.3.2. Õppekava eesmärgiks on koolitada välja professionaalsed süsteemse fenomenoloogia spetsialiste, kes oskavad kasutada süsteemse fenomenoloogiat nii üksiku seansi kui ka pikema terapeutilise protsessina.
1.3.2.1. Arendada teadlikkust sellest, kuidas traumad ja üleelamised võivad mõjutada konstellatsiooni läbiviimise protsessi ning tulemust;
1.3.2.2. Anda oskusi ja teadmisi, kuidas läbi viia terapeutilise konstellatsiooni seanss ja protsess ning mis teeb sellest terapeutilise protsessi.
1.3.2.3. Avardada arusaamist, mis on konstellatsioon ja mis on teraapia ning mis on terapeutiline konstellatsioon.
1.3.2.4. Anda teadmisi terapeutilise konstellatsiooni protsessi interventsioonidest.
ÜHES ÕPPEGRUPIS HAKKAVAD ÕPPIMA NII SPETIALISTID KUI KA TERAPEUDID.
Õppes süsteemsed fenomenoloogiates näidatakse, kuidas ühele ja samale situatsioonile läheneb spetsialist ja kuidas terapeut. Osaliselt on grupitööd vastavalt nendes gruppides, millist taset õppija soovib omandada. Tasemeid saab arendada edasi vastavalt baashariduse omandamisele. Sel juhul täpselt sama õppekava ei pea läbima, vaid tulevad lisamoodulid.
Õppe peamised lähenemisviisid on loengud, grupitööd, süsteemsed fenomenoloogiad ja harjutused. Õpe põhineb „alt üles“ koosloomise põhimõtetel ning spontaansusprintsiibil – kuidas leida vanadele olukordadele uusi lahendusi ja uutele olukordadele adekvaatseid lahendusi.
Õpe toimub peamiselt ühes grupis. Juhul kui on kohal kaks põhiõppejõudu, siis mõned tööd toimuvad kahes eraldi grupis. Pärast iga konstellatsiooni toimub protsessianalüüs: arutletakse, miks ja mida konstellöör tegi, milline on mõju kliendile, millised grupi tähelepanekud. Õppe jooksul saab iga osaleja vähemalt ühe isikliku konstellatsioonitöö õppeprotsessi osana.
Õpe toimub grupiteraapia põhimõtetel jälgides, kuidas ühe inimese konstellatsiooniprotsess ja teema mõjutab teiste osalejate teemasid ning mis toimub inimestega, kui nad konstellatsiooni vaatlevad või selles osalevad. Kasutatakse metaanalüüsi.
Õppija peab koostama õppeperioodi kohta portfoolio, millesse kuuluvad eneseanalüüsi päevik, endale saadud ja enda poolt läbiviidud süsteemsed fenomenoloogiade analüüs, harjutusgruppides osalemise kokkuvõtted ja vähemalt ühe õppesüsteemse fenomenolooogilise spetsialistiga läbitud protsessi kirjeldus.
Õppe kestus on kokku 3 aastat, kokku 900 akadeemilist tundi, millest 530 ak h auditoorset tööd, 150 ak h praktikat ja 220 ak h tundi iseseisvat tööd (kirjanduse lugemine, õppegruppides harjutamine, töö videomaterjaliga jne)
1.6.1. Nimetus: süsteemne fenomenoloogia spetsialist
1.6.1.1. Õppima asujal on omandatud kõrgharidus mis iganes valdkonnas.
1.6.1.2. kõrgharidus, millele lisandub dokumenteeritud täiendkoolitusi 120 ak h inimese psüühikast, nõustamise alustest (v.a kui on läbitud õppe ajal).
1.6.1.3. Õppima asujal on pärast kõrghariduse omandamist vähemalt kaks aastat järjepidevat töökogemust inimestega töötamisel.
1.6.1.4. Õppima asujal on vähemalt 30 ak h süsteemses fenomenoloogias osalemise kogemust. Võib olla korraldatud skriininguna väljaõppe korraldaja poolt neile, kel puudub varasem konstellatsioonikogemus.
1.6.1.5. Süsteemse fenomenolooogia spetsialisti õigused: võib töötada süsteemsel tasemel, teha süsteemset fenomenoloogiat gruppides ja individuaalselt (v.a raskete kliiniliste ja psühhiaatriliste küsimuste ning raskete traumadega).
1.6.2. Nimetus: süsteemne fenomenoloogia terapeudi tase
1.6.2.1 Õppima asujal on omandatud magistrikraad psühholoogias või dokumenteeritud ekvivalent väljaõppe pakkuja vastutusel (3+2) või selle omandamine lõpetamisel
1.6.2.2. Magistrikraad meditsiinis, pedagoogikas, sotsiaaltöös või dokumenteeritud ekvivalent väljaõppe pakkuja vastutusel (3+2), millele lisandub täiendkoolitusi 120 ak h inimese psüühikast, nõustamise alustest, rahvusvahelisest haiguste klassifikatsioonist (RHK), traumadest jms. 1.6.2.3. Õppima asujal on pärast formaalhariduse omandamist vähemalt neli aastat järjepidevat töökogemust inimestega töötamisel.
1.6.2.4. Õppima asujal on vähemalt 40 ak h süsteemsed fenomenoloogiades osalemise kogemust. Võib olla korraldatud skriininguna väljaõppe korraldaja poolt neile, kel puudub varasem konstellatsioonikogemus.
1.6.2.5. Süsteemse fenomenoloogia terapeudi õigused: võib teha süsteemset fenomenoloogiat gruppides ja individuaalselt piiranguteta ka teemadel, mis eeldavad laialdasi teadmisi psüühika toimimise, isiksuse- ja psüühikahäirete kohta (sümptomid, psüühilised häired, traumatöö, süsteemsed küsimused).
Kursuse läbinu:
1.7.1 Mõistab süsteemse fenomenoloogia rakendamise põhimõtteid ja metoodikat;
1.7.2 Oskab läbi viia süsteemse fenomenoloogia sessiooni;
1.7.3. Oskab läbi viia süsteemse fenomenoloogia sessioone üksikult kui ka protsessina;
1.7.4. Teab, mis on süsteemne fenomenoloogia, mis on teraapia ja mis on süsteemne fenomenoloogia;
1.7.5. Tunneb psühhopatoloogia aluseid konstellatsiooni kontekstis vajalikul määral;
1.7.6. Kasutab süsteemse fenomenolooogilise spetsialisti ja terapeudi oskusi asjakohaselt ja kliendist lähtuvalt;
1.7.7. Lähtub EPKA eetikakoodeksist.
2.1. Mis on süsteemne fenomenoloogia – teoreetilised lähtealused ja oodatavad tulemused.
2.2 Süsteemse fenomenoloogia läbiviimise metoodika.
2.3 Traumade teadvustamine süsteemse fenomenoloogia protsessis.
2.4 Süsteemse fenomenoloogiatöö eetika ja süsteemse fenomenolooogia spetsialisti isiksus töövahendina
Ühe mooduli maksumus on 360 eurot, supervisiooni ja töö demonstratsiooni moodulite maksumus on 480 eur.
Praktikapäeva maksumus 100 eurot
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 18.-20.04.2024
Koolitajad: Karin London, Ada Kesonen, Heiki Eesmaa
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 18.05.2024
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu mõistab süsteemse fenomenoloogia aluseid ja on töötanud välja enda süsteemse fenomenoloogia kompetentsimudeli.
Kodutöö:
Teha kirjalik tegevuskava enda konstellöör terapeudiks arenemiseks.
Teemad:
Sissejuhatus, süsteemse fenomenoloogia filosoofia, ajalugu, alused ja juured. Epigeneetika. Mis on süsteemne fenomenoloogia sügavuti, kes võib olla süsteemse fenomenoloogia klient. Süsteemne fenomenoloogia kui süsteemne teraapia. Psühhoteraapia elemendid süsteemses fenomenoloogias. Mis on teraapia ja kuidas see erineb või sarnaneb süsteemsele fenomenoloogiale. Terapeudi kompetentsid. Süsteemse fenomenoloogia eesmärgid, kasu ja võimalik kahju. Korra seadused, millel need põhinevad. Lojaalsus ja südametunnistus. Uuringud. Kes on konstellöör ja kes on konstellatsiooniterapeut. Süsteemse fenomenoloogiaterapeudi kompetentsimudel. Ühekordne kohtumine versus pikaajaline protsess.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 06.-08.06.2024
Koolitajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 17.08.2024
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu teab ja mõistab, mis on peresüsteem ja kes sinna kuuluvad. Saab teadmisi, kuidas läbi viia süsteemset intervjuud.
Kodutöö:
Harjutada peresüsteemi analüüsi süsteemse küsimustiku kasutamist harjutusgrupis.
Teemad:
Mis on peresüsteem ja mis on suguvõsasüsteem. Kes kuuluvad süsteemi. Süsteemide erinevad tasandid ja liigid. Põlvkondade trauma ja ressursid. Süsteemse fenomenoloogiatöö tasandite valimine. Süsteemse fenomenoloogia etapid – millest need koosnevad. Perekonstellatsiooni süsteemne intervjuu, tsirkulaarne küsitlemine.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 19.-21.09.2024
Koolitaja: Olga Knjazeva
Praktika juhendaja: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 19.10.2024
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu saab teadmisi morfogeneetilisest väljast ja õpib seda tõlgendama.
Kodutöö:
Arutada ja õppida harjutusgrupis välja teooriat.
Teemad:
Mis on morfogeneetiline väli, selle teoreetilised selgitused ja praktilised alused. Välja tähendus. Väli süsteemse fenomenolooogilise spetsialisti töövahendina. Välja lugemine ja tõlgendamine – teooria ja praktika.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 21.-23.11.2024
Koolitaja: Olga Knjazeva
Praktika juhendaja: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 14.12.2024
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu õpib tundma peresüsteemi düsfunktsionaalseid dünaamikaid.
Kodutöö:
Praktiseerida peresüsteemi düsfunktsionaalsete dünaamikate äratundmist harjutusgrupis.
Teemad:
Peresüsteemide dünaamikad. Põimumine, lõimumine ja nihutamine. Düsfunktsionaalsed dünaamikad ja nende tulemus pereliikmete jaoks. Kuidas neid ära tunda. Transferens ja projektsioon. Dünaamikatest eraldamine ja välja toomine.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 23.-25.01.2025
Koolitajad: Maire Taska
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 22.02.2025
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu õpib süsteemsetest dünaamikatest vabastavaid sekkumisi. Üks suuremaid sekkumisi on vabastavad laused.
Mooduli läbinu teab:
Kodutöö:
Harjutada vabastavate lausete koostamist harjutusgrupis.
Teemad:
Süsteemsed algorütmid, nende mõistmine ja tuvastamine. Algorütmide lugemine ja seoste ära tundmine genogrammilt. Komplementaarsed ja paradoksaalsed seosed. Düsfunktsionaalsed dünaamikad ja tervendavad laused ning nende koostamise algorütmid. Interventsioonide liigid konstellatsioonis.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 20.-22.03.2025
Koolitajad: Karin London
Praktika juhendaja: Karin London
Praktika kuupäev: 19.04.2024
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu oskab märgata ja kasutada konstellatsioonitöö protsessis meele ja isiksuse struktuuride arengut ja teab, kuidas neid teadmisi kasutada konstellatsiooni terapeutilises kontekstis.
Kodutöö:
Mõtestada psühhoanalüütilise arenguteooria lähtepunkte konstellatsioonis harjutusgrupis.
Teemad:
Bowlby kiindumusteooria konstellatsiooni kontekstis. Isiksuse struktuurid V. Tähkka järgi. M. Boweni „mina diferentseerumine“ konstellatsiooni kontekstis.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 15.-17.05.2025
Koolitajad: dr. Viljar Veede
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 7.06.2025
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu saab ülevaate psühhiaatrilise lähenemise põhimõtetest ja RHK-st js kõige olisematest psühhiaatrilistest haiguste gruppidest konstellatsioonitööks vajalikul määral.
Kodutöö:
Analüüsida erinevaid konstellatsiooni kliendikaasusi moodulil õpitud kontekstis.
Teemad:
Psühhopatoloogia olemus, selle mõistmise ajalugu. Diagnostilised meetodid (anamnees, seisundi hindamine). Patoloogiliste joonte esinemine, normist diagnoositava häireni. Isiksusehäired ja psüühikahäired. Nende äratundmine. RHK. Neurobioloogia ja neurokeemia. ATH ja Aspergeri sündroom. Millal soovitada kliendile konstellatsiooni. Koostööpartnerid, keda kaasata protsessi.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 21.-23.08.2025
Koolitajad: Kliiniline psühholoog Urve Uusberg
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 20.09.2025
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu saab ülevaate peamistest psüühikahäirete põhirühmadest ja teadmisi nende üldiseloomustustest konstellatsioonitööks vajakul määral.
Kodutöö:
Analüüsida erinevaid konstellatsiooni kliendikaasusi moodulil õpitud kontekstis.
Teemad:
Meeleoluhäired – depressioon, bipolaarne häire. Ärevus. Foobiad. Lihtfoobia. Sotsiaalfoobia. Generaliseerunud ärevus. Obsessiiv-kompulsiivse spektri häired. Ärevushäired ja paanikahäire. Suitsidaalsus. Isiksushäired. Sõltuvused ja nende süsteemsed põhjused.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 16.-18.10.2025
Koolitaja: Küllike Lillestik
Praktika juhendaja: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 15.11.2025
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu saab teadmisi, mida konstellöör peab teadma pereteraapiast, et mõista suguvõsa tervikuna. Erinevad koolkonnad pereteraapias. Oskab koostada ja lugeda genogrammi ning mõista peamisi põlvkondadeüleseid mustreid ja süsteemseid kordusi, väljajätmisi jne.
Kodutöö:
Mõtestada ja harjutada harjutusgrupis genogrammi intervjuud, info kogumist päritoluperekonnalt, pereteraapia põhilisi mõisteid konstellatsiooni kontekstis, mõista oma genogrammilt ärevuse liikumist peresüsteemis.
Teemad:
Perekonna kui institutsiooni toimimise põhimõtted. Perekond kui süsteem. Murray Boweni süsteemi teooria, perekonna emotsionaalsed protsessid. Genogramm. Strukturaalne pereteraapia S. Minuchini ning V. Satiri mudel. Perekonna arenguetapid. Suhtemustrite kordumine põlvkonniti. Paarisuhe kui võimalus tervenemiseks lapsepõlve haavadest ja rahuldamaks lapsepõlve vajadusi. Suhte faasid: romantiline faas, võimuvõitlus, teadlik armastus. Terapeudi roll võimuvõitluses paari toetamisel.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 11-13.12.2025
Koolitajad: Prof Franz Ruppert
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 17.01.2026
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu teab ja mõistab trauma olemust ja oskab ära tunda traumatiseeritud seisundit. Tunneb traumatöö etappe ja oskab töötada traumaga.
Kodutöö:
Mõtestada trauma mõisteid ja praktiseerida traumaga töötamist harjutusgrupis.
Teemad:
Mis on trauma, selle olemus. Trauma füüsilised ja psüühilised aspektid. Trauma neurobioloogia. Terved, kaitses ja traumatiseeritud osad. Traumatöö metoodika konstellatsioonis.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 26-28.02.2026
Koolitaja: Tiiu Bolzmann
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 21.03.2026
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu on õppinud tööd tunnetega konstellatsioonis. Kuidas ja millal viia klient tunnete läbielamiseni ja millal keskenduda kognitiivsetele elementidele konstellatsioonis.
Kodutöö:
Harjutada teadlikult tunnete läbitöötamist harjutusgrupis.
Teemad:
Töö tunnetega. Tunnete teadlikustamine ja läbielamine. Kuidas tunded esile tuua. Millal on see kasulik ja millal kahjulik. Asendav tunnetus ja emotsioonid.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 16.-18.04.2026
Koolitajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 16.05.2026
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu teab, kuidas töötada ema ja isa teemaga konstellatsioonis.
Kodutöö:
Harjutada ema ja isa teemaga tööd harjutusgrupis ja oma praktikaklientidega.
Teemad:
Ema ja laps. Ema „nälg“ ja kiindumushäire. Üleseotus. Armastuse voo katkemine.
Isa ja laps. Isa puudumine. Isa ja tütar. Isa ja poeg. Meeste jõud ja hoolitsus.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 04.-06.06.2026
Koolitaja: Kristel Rannamees
Praktika juhendaja: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 16.08.2026
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu oskab töötada haiguste, sümptomite, surma ja leina teemadega konstellatsioonis.
Kodutöö:
Harjutada surma- ja leinatööd harjutusgrupis ja oma praktikaklientidega.
Teemad:
Haiguste ja sümptomite etioloogia. Surm ja lein, millistest osadest need koosnevad. Leina etapid teoorias ja konstellatsioonitöös. Leina ja kaotusesse kinnijäämine. Lõimumine surma ja surnutega. Surm kaotuse või ressursina.
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 17.-19.09.2026
Koolitajad: Ada Kesonen ja Karin London
Praktika juhendajad: Ada Kesonen ja Karin London
Praktika kuupäev: 24.10.2026
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu oskab kasutada erinevaid võtteid ja lähenemisviise individuaalses konstellatsioonitöös.
Kodutöö:
Harjutada individuaalset konstellatsioonitööd harjutusgrupis ja oma praktikaklientidega.
Teemad:
Individuaalkonstellatsiooni eripärad ning erinevused grupikonstellatsioonist. Intervjuu tähendus ja mõõde individuaaltöös. Erinevad individuaaltöö tehnikad: nukud, kaardid, keha töö väljal, ankrud jne. Nende tehnikate praktiseerimine.
Maht: 40 ak h
Kuupäevad: 19-22.11.2026
Koolitajad: Ada Kesonen ja Karin London
Praktika juhendajad:
Praktika kuupäev:
Õpiväljundid:
Mooduli läbinu on läbi viinud praktilise klienditöö demonstratsiooni ja saanud sellele superviisorite tagasiside oma tugevustest ja arengukohtadest.
Kodutöö:
Analüüsida eelsupervsioonis saadud tagasisidet.
Teemad:
Süsteemse fenomenoloogiatöö praktiline demonstratsioon ja supervisioon
Maht: 30 ak h + 10 h
Kuupäevad: 10-12.12.2026
Koolitajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika juhendajad: Karin London ja Ada Kesonen
Praktika kuupäev: 09.01.2027
Õpiväljundid:
Võtab kokku kõik õpitud mudelid ja teeb sellest endale sobiva „tööriistakasti“.
Hindab õpitu omandamist ning arenguülesande täitmist.
Kodutöö:
Teeb kokkuvõtva kirjaliku töö kolme aasta jooksul õpitust kasutades isiklikke kogemusi ja kirjandust.
Teemad:
Eetika alused. Moraal ja eetika. Konstellööri eetika. Terapeudi eetika. Vastutus ja kompetentsid. Moraalsed ja seadusandlikud standardid. Konfidentsiaalsusnõue ja kliendi heaolu. Professionaalsed suhted.
EPKA eetikakoodeks, eetika juhtumid. Konstellööri isiksuslik areng ja eeldatav küpsus. Läbipõlemise vältimine kui eetilise käitumise osa. Ebaeetilise käitumise tagajärjed.
Maht: 40 ak h
Kuupäevad: 18-21.02.2027
Komisjonis: Karin London, Ada Kesonen + EPKA esindaja
Õpiväljundid:
On demonstreerinud oma portfooliot ja viinud läbi praktilise töö kliendiga.
Teemad:
Iga õpilane esitleb lühidalt oma portfooliot, kirjalikku lõputööd ja teeb demonstratsiooni töös kliendiga.